Gå til hovedindhold

Greve Svømmehal - din svømmehal

Kom, når du har tid og lyst og tag en svømmetur.

Greve Svømmehal er en af landets største svømmehaller med tilbud for hele familien.

I bassinerne findes altid legetøj til de mindste. Desuden lokker vipper og tårne vovehalsene op i højderne.
Motionssvømmere kan frit benytte motionssvømmebanerne i hele åbningstiden.

Greve Svømmehal er særdeles kendt for vores babybassin og de tilhørende faciliteter som blandt andet gode puslefaciliteter og baby lounge hvor I kan spise medbragt mad, lege og hygge jer.

I Greve Svømmehal har vi et væld af undervisningstilbud og der er desuden et rigt foreningsliv knyttet til svømmehallen. Der er mulighed for at leje lokaler til eksempelvis mødeafholdelse. Og ønsker I at fejre børnefødselsdagen hos os er dette bestemt også en mulighed.

Vi har endvidere et mindre motionscenter.

Vi har trådløst netværk til fri afbenyttelse fra vores tilskuerpladser.

Vi har gode omklædningsfaciliteter både delte og separate og ved enkelte af vores brusere er der forhæng så du har mulighed for en smule privatliv hvis du måtte have behov for det.

Vi har generelt rimeligt høje temperaturer både i luft og vand så du forhåbentlig vil synes det er rart at være hos os.

Du er altid velkommen i Greve Svømmehal - din svømmehal.

Yderligere info

Greve Svømmehal ligger lige ved siden af Greve station.

Vi har også mange p-pladser hvis du besøger os i bil.

Via linket herunder kan du benytte krak eller rejseplanen til at planlægge dit besøg hos os.

www.krak.dk

www.rejseplanen.dk

 

Leder

Bodil V. Nielsen

bvn@greve.dk

Tlf: 40 16 85 27

Overbademester

Kenneth Lind Hansen

kel@greve.dk

 

Teknik

Lean Jensen

leje@greve.dk

Ledige stillinger i Greve Svømmehal

Greve Svømmehal søger tilkaldevikarer.

Du skal kunne bestå erhvervslivredderprøven:

Dansk Svømmeunion: Indhold i erhvervslivredderprøven

Send din ansøgning eller kontakt os for mere info på gsh@greve.dk

Brugerråd

Brugerrådet i Greve Svømmehal

Medlemmer

Formand: Marianne Sørensen Tune IF Svømmeafdeling på valg 2023
Næstformand: Jonna Petersen Offentlig badning på valg 2022
Torben Mogensen Offentlig badning på valg 2022
Jesper Faurholm Offentlig badning på valg 2023
Dan Knudsen Greve Svømmeklub  på valg 2022
Carsten Seest Greve Sportsdykkerklub på valg 2023
Helmer Poulsen AOF på valg 2023
Sanne Warming Medarbejderrep. Greve Svømmehal på valg 2023
Bodil V. Nielsen Leder Greve Svømmehal, sekretær  

Suppleanter

Leif Thygesen Offentlig badning på valg 2023
Jannie Pedersen Goplerne på valg 2023
Helle Møller-Nielsen Offentlig badning på valg 2022
Kenneth Rasmussen Tune IF svømmeafdeling på valg 2023
Michael Carow Greve Sports Dykkerklub på valg 2023
Kristina Mortensen Greve Svømmeklub på valg 2022

Vedtægt for brugerrådet i Greve Svømmehal

§ 1 Formål og kompetencer
Svømmehallens brugerråd skal sikre den direkte dialog mellem brugerne og svømmehallens ledelse om svømmehallens drift.
Brugerrådet kan rådgive svømmehallens ledelse og Kultur- og Fritidsudvalget om alle forhold vedrørende svømmehallen.
Brugerrådet skal høres af Kultur- og Fritidsudvalget og andre relevante kommunale instanser om alle væsentlige forhold, der vedrører svømmehallen.

§ 2 Konkrete opgaver
Svømmehallens brugerråd har eksempelvis følgende konkrete opgaver:
• At rådgive om åbningstider, serviceydelser, bassinfordeling, billetpriser, nye tiltag, klager m.m.
• At rådgive om forskellige brugergruppers og foreningers ønsker og behov i forbindelse med planlægning af svømmehallens drift, renovering og evt. nye tiltag
• At medvirke i orienteringen af brugere og foreninger om tiltag på svømmehallens område.
• At rådgive svømmehallens ledelse og kommunen om prioritering af ressourcerne på svømmehallens område inden for de økonomiske rammer, der er afstukket af kommunen.

§ 3 Sammensætning og valg
Svømmehallens brugerråd består af 8 medlemmer:

1. 3 repræsentanter fra den alm. offentlige badning, 2 repræsentanter vælges i lige år og 1 repræsentant vælges i ulige år.
2. 3 repræsentanter fra klubberne der benytter svømmehallen, 1 repræsentant vælges i lige år og 2 repræsentanter vælges i ulige år.
3. 1 repræsentant fra svømmehallens dagfritidsbrugere, vælges i ulige år
4. 1 repræsentant fra svømmehallens personale, vælges i ulige år
Svømmehallens leder, halinspektøren (sekretær uden stemmeret). Fast medlem.

Halinspektøren eller dennes stedfortræder fungerer som rådets sekretær.
Svømmehallens administration fungerer som brugerrådets sekretariat og forestår bl.a. afholdelsen af valg til brugerrådet.

Der udpeges en suppleant for hvert medlem af brugerrådet. Suppleanten kan indkaldes ved afbud fra det faste medlem.

Hvis et medlem ønsker, at træde ud af brugerrådet, skal medlemmets suppleant træde til.

Suppleanter er velkomne til, at deltage i brugerrådets møder, dog har suppleanter kun stemmeret hvis de deltager i stedet for et fast medlem.

Brugerrådet kan indbyde enkeltpersoner eller repræsentanter for grupper til, at deltage i rådets drøftelser under enkelte dagsordenpunkter. Hvis dette er tilfældet, skal det fremgå af dagsordenen. §
4 Konstituering
Brugerrådet konstituerer sig ved første møde efter nyvalg. Formand og næstformand vælges begge blandt de 2 førstnævnte brugerrepræsentanter.

§ 5 Arbejdsform og mødernes afholdelse
Brugerrådet afholder minimum 3 møder om året, der placeres hensigtsmæssigt i forhold til rådets formål og opgaver.

Beslutninger træffes ved simpelt flertal, idet der dog skal være mindst 4 medlemmer til stede, for at rådet er beslutningsdygtigt.

Brugerrådet kan nedsætte arbejdsgrupper vedrørende specielle opgaver.

Formanden fastsætter tid og sted for møderne og udarbejder i samarbejde med brugerrådets sekretær dagsorden og mødereferat, der udsendes af brugerrådets sekretariat.

Der indkaldes til møde i brugerrådet med mindst 8 dages varsel med angivelse af dagsorden. Varslet kan dog afkortes af formanden, når ekstraordinært møde gør det nødvendigt.

Ethvert medlem af brugerrådet kan ved skriftlig begæring inden 14 dage før ordinære møder afholdes, få optaget punkter på dagsordenen.

Såfremt brugerrådets beslutninger er truffet ved afstemning, angives afstemningen emne samt antal stemmer for og imod i mødereferatet. Mindretallet kan på forlangende få indføjet mindretalsudtalelse.

Mødereferater sendes til brugerrådets medlemmer så vidt muligt senest 7 hverdage efter mødets afholdelse.

Dagsordener og mødereferater skal være offentligt tilgængelige.

§ 6 Samarbejde med Kultur- og Fritidsudvalget
Der afholdes møde mellem brugerrådet og Kultur- og Fritidsudvalget efter behov.

§ 7 Vedtægtsændringer mv.
Vedtægten for brugerrådet fastsættes af Kultur- og Fritidsudvalget, som også godkender senere ændringer. Brugerrådet skal høres før ændring af vedtægten.

Tvivlsspørgsmål vedrørende fortolkning af vedtægten afgøres af Kultur- og Fritidsudvalget.

Såvel brugerrådet som Kultur- og Fritidsudvalget kan fremkomme med forslag til ændring af vedtægten.

Byrådet kan efter at have indhentet udtalelse fra brugerrådet beslutte at nedlægge rådet, såfremt det ikke virker efter hensigten.

Godkendt af Kultur- og Fritidsudvalget 3. september 2013/15. august 2017

GREVE SVØMMEHAL Jørgen Bachs Plads 1 2670 GREVE
Tlf.: 43 97 95 27 Fax.: 43 90 67 60 E-mail: GSH@GREVE.DK Web: WWW.GSH.DK
Greve den 14. august 2020


Medlemmer af Brugerrådet i Greve Svømmehal
Marianne Sørensen, Tune IF Svømmeafdeling
Jonna Petersen, off. badning
Torben Mogensen, off. badning
Jesper Faurholm, off. badning
Kristina Mortensen, Greve Svømmeklub
Carsten Seest, Greve Sports Dykkerklub
Helmer Poulsen, AOF
Sanne Warming, medarbejderrepræsentant Greve Svømmehal
Bodil V. Nielsen, sekretær

Suppleanter til Brugerrådet i Greve Svømmehal
Helle Møller Nielsen, off. badning
Charlotte Bornebuch, off, badning
Leif Thygesen, off. badning
Kenneth Rasmussen, Tune IF Svømmeafdeling
Anne Line Engsbro – Greve Svømmeklub
Mikael Carow, Greve Sports Dykkerklub
Jannie Pedersen, Goplerne – indtrådt i stedet for Kurt Nielsen som ikke længere er i foreningen

Til stede; Marianne Sørensen, Torben Mogensen, Jesper Fauerholm, Carsten Seest, Helmer Poulsen, Sanne Warming, Helle Møller Nielsen, Charlotte Bornebuch, Jannie Pedersen

Dagsorden til møde i svømmehallens Brugerråd torsdag den 13. august 2020 kl. 18.30

1.Godkendelse af dagsorden
Godkendt.

2. Godkendelse af referat.
Godkendt.

3. Valg til Brugerrådet 2020

Som repræsentanter for offentlig badning er Torben Mogensen og Jonna Petersen på valg som medlemmer af Brugerrådet mens Charlotte Bornebuch og Helle Møller-Nielsen er på valg som suppleanter til Brugerrådet.

Som repræsentanter for klubberne er Kristina Mortensen på valg som medlem af Brugerrådet mens Anne Line Engsbro er på valg som suppleant til Brugerrådet.

Torben Mogensen, Jonna Petersen og Helle Møller Nielsen er villige til genvalg. Charlotte Bornebuch ønsker ikke, at genopstille.

Nye forslag til repræsentanter i brugerrådet kan afleveres i ”billetten” eller på kontoret. Hvis der kommer nye forslag vil der efterfølgende blive afholdt valg ellers vil de nuværende medlemmer/suppleant fortsætte i endnu en valgperiode.

4. Budget 2021 – 2024

Direktionens budgetoplæg for årene 2021 – 2024 offentliggøres onsdag den 12. august 2020. Så snart materialet er tilgængeligt vil det blive udsendt til Brugerrådet.

Direktionens budgetoplæg for årene 2021 – 2024 indeholder ikke besparelsesforslag som direkte berører svømmehallen.

Dog indeholder oplægget et forslag ”Strukturtilpasninger nødvendiggjort som følge af udligningsreformen” på 10 mio. kr. i 2023 og 20 mio. kr. i 2024 hvor evt. ændret organisering af idrætsområdet nævnes.

Herudover er der forslag ”Målretning af kommunens sundhedsindsatser til medarbejdere” hvor det foreslås, at medarbejderes mulighed for, at komme i svømmehal/motionscenter til pensionistpris bortfalder. Det skal bemærkes, at dette ikke vil give en besparelse da svømmehallen ikke modtager tilskud fra centralt hold (kan dog betyde indtægtsnedgang for svømmehallen)

På anlægssiden indeholder oplægget ”Løse fliser i Greve Svømmehal” med 2,8 mio. kr. i 2021.

Direktionens budgetoplæg giver ikke anledning til, at Brugerrådet ønsker, at fremsende høringssvar.

5. Generel orientering om svømmehallens drift

• Økonomi
• Aktiviteter
• Status ift. covid-19
• Mv.

Lukkeperioden har medført, at Greve Svømmehal aktuelt forventer, at komme til at mangle 1,5 mio. kr. i 2020. Det forventes, at svømmehallen kompenseres for de manglende indtægter.
Den aktuelle økonomiske situation betyder, at der alene foretages indkøb/afholdes udgifter som er strengt nødvendige for driften.

Alle aktiviteter er sat på stand by. Der er således ikke morgen- og formiddagsgymnastik samt babysvømning.

Som følge af de restriktioner som svømmehallen er underlagt qua Covid-19 er på alle døre markeret hvor mange personer der må opholde sig i lokalet. Herudover sker der regelmæssig afspritning af kontaktpunkter både i bassinområde samt i forhal mv.
Der er ikke mulighed for, at låne legetøj eller træningsredskaber i bassinområdet (kan i stedet købes i ”billetten”). I motionscenteret er nogle maskiner fjernet mens andre er spærret af og her er der heller ikke adgang til måtter mv.

I forhold til klubsvømning vil det ikke være muligt for forældre til børn under 8 år, at ledsage børnene igennem omklædning- og bad og det vil ikke være muligt, at købe ledsagerbånd.

6. Møderække 2020

Mandag den 19. oktober 2020 kl. 18.30
Mandag den 14. december 2020 kl. 17.00 (julemøde)

7. Eventuelt
Ingen bemærkninger.

Med venlig hilsen Bodil V. Nielsen

GREVE SVØMMEHAL Jørgen Bachs Plads 1 2670 GREVE
Tlf.: 43 97 95 27 Fax.: 43 90 67 60 E-mail: GSH@GREVE.DK Web: WWW.GSH.DK
Greve den 29. oktober 2020


Medlemmer af Brugerrådet i Greve Svømmehal
Marianne Sørensen, Tune IF Svømmeafdeling
Jonna Petersen, off. badning
Torben Mogensen, off. badning
Jesper Faurholm, off. badning
Anne Line Engsbro, Greve Svømmeklub
Carsten Seest, Greve Sports Dykkerklub
Helmer Poulsen, AOF
Sanne Warming, medarbejderrepræsentant Greve Svømmehal
Bodil V. Nielsen, sekretær

Suppleanter til Brugerrådet i Greve Svømmehal
Helle Møller Nielsen, off. badning
Leif Thygesen, off. badning
Kristina Mortensen, Greve Svømmeklub
Kenneth Rasmussen, Tune IF Svømmeafdeling
Mikael Carow, Greve Sports Dykkerklub
Jannie Pedersen, Goplerne

Til stede; Marianne Sørensen, Jonna Petersen, Jesper Faurholm, Anne Line Engsbro,
Helmer Poulsen, Sanne Warming, Helle Møller Nielsen, Kenneth Rasmussen, Jannie Pedersen

Referat fra møde i svømmehallens Brugerråd mandag den 19. oktober 2020 kl. 18.30

1. Godkendelse af dagsorden
Godkendt

2. Godkendelse af referat
Godkendt – dog er Anne Line Engsbro fejlagtigt ikke opført som tilstedeværende.

3. Konstituering af Brugerrådet

Brugerrådet konstitueres efter nyvalg.

Da der ikke meldte sig nye kandidater til Brugerrådet er Torben Mogensen og Jonna Petersen genvalgt som medlem af Brugerrådet og Helle Møller-Nielsen er genvalgt som suppleant til Brugerrådet repræsenterende offentlig badning.
Da Charlotte Bornebuch ikke har ønsket, at genopstille mangler der således en suppleant fra offentlig badning.

Som repræsentanter for klubberne er Anne Line Engsbro valgt som medlem af Brugerrådet og Kristina Mortensen er valgt som suppleant til Brugerrådet.

Marianne Sørensen er genvalgt som formand og Jonna Petersen er genvalgt som næstformand i Greve Svømmehals brugerråd.

5. Generel orientering om svømmehallens drift

• Økonomi
• Aktiviteter
• Status ift. covid-19
• Fliser
• Mv.

Budget 2021 – 2024 er vedtaget uden nogen form for besparelser som påvirker driften af Greve Svømmehal.
Til gengæld har Byrådet bevilget 2,8 mio. kr. til udskiftning af løse fliser. Detailprojektering forventes, at gå i gang indenfor den nærmeste fremtid.
I forbindelse med 2. budgetopfølgning 2020 har Byrådet bevilget 1,5 mio. kr. til Greve Svømmehal. Beløbet svarer til forventet mindreindtægt på grund af lukkeperiode samt generelt vigende besøgstal som følge af Covid-19.
Svømmehallen forsøger, at finde alternative indtægtskilder og har derfor netop udbudt ”drop in” babysvømning.
Herudover lejes svømmehallen fortsat ud til forskellige tv optagelser mv. F.eks. kommer ”De fem fede kokke” på besøg mandag den 26. oktober 2020.
Skolesvømningen gennemføres på næsten normal vis. Dog er der udstedt regler om, at to klasser ikke må anvende samme omklædningsrum men godt må modtage undervisning sammen.
Den store udfordring er, at få børnene igennem badeområdet samtidig med, at der er offentlige gæster i hallen. I starten var det meldt ud, at børnene ikke kunne få bad efter undervisning men dette er nu ændret til, at de kan få et hurtigt skyl.
I det store hele er erfaringen, at vores offentlige gæster har forståelse for, at eleverne skal hurtigt igennem da der jo holder en bus og venter og derfor gerne ”holder tilbage”
For så vidt angår klubsvømning så startede sæsonen med den præmis, at forældre ikke, som vanligt, kunne ledsage børn under 8 år igennem omklædning og bad. Klubberne har i stedet haft medhjælpere ansat som har hentet børnene holdvis udenfor hallen og herefter sørget for omklædning og bad samt ledsagelse til bassinkant.
Dette har vist sig, at give klubberne store udfordringer idet, at det dels er omkostningstungt, at have medhjælpere ansat dels har betyder medlems frafald.
Det er derfor nu aftalt, at én forældre pr. barn under skolealderen kan få lov til, at gå med igennem omklædning og bad og herefter tage ophold på anviste pladser i hallen mens børnene er til undervisning. Klubberne vil fortsat sørge for, at der er hjælp til børn i skolealderen og op til 8 år og svømmehallens personale vil hjælpe med, at sikre at antallet af personer i bruserummene overholdes. Denne ordning igangsættes hurtigst muligt.
Kommunens aftenskoler AOF og FOF har sædvanligt hold i vandgymnastik på Langagergård Plejecenter. Der er endnu ikke åbnet op for, at der må gennemføres den slagt aktiviteter på kommunens plejecentre og derfor har svømmehallen, som en særordning, givet aftenskolerne mulighed for, at låne babybassinet indtil bassinet på Langagergård Plejecenter genåbnes.
Greve Svømmehal er ikke underlagt forsamlingsforbuddet men vores kapacitet styres via kvm. – 4 kvm. vandspejl pr. gæst i bassinerne, 4 kvm. pr. gæst i omklædning og bad mv. samt afstandskrav.
I weekenden og i efterårsferien har det været nødvendigt i perioder, at lukke for indgangen da der specielt i de små bassiner har været for mange gæster.
I forhallen har vi sat forsamlingstallet ned til 10 hvilket er langt flere end der reelt må være. Dette skyldes, at folk stimlede sammen og at vores personale dermed også havde svært ved, at holde afstand.
Herudover er der fra Greve Kommunes side generelt meldt ud, at der ikke skal tages unødigt ophold på idrætsanlæg mv.
Der skulle have været afholdt GTI Cup i september – det blev flyttet til ultimo oktober og er nu aflyst. Der afholdes i stedet et lille internt stævne i GTI lørdag den 31. oktober.
Der skulle have været afholdt DM på kortbane for juniorer 29. oktober – 1. november – det er flyttet til 3. – 6. december og forventes på nuværende tidspunkt at blive gennemført dog under andre forhold end normalt.
Der afholdes ikke julemorgenkaffe.

4. Møderække 2020

Mandag den 14. december 2020 kl. 17.00 (julemøde)

I lyset af den aktuelle situation omkring Covid-19 aflyses brugerrådets julemøde.


5. Eventuelt
Ingen bemærkninger.


Med venlig hilsen Bodil V. Nielsen

GREVE SVØMMEHAL Jørgen Bachs Plads 1 2670 GREVE
Tlf.: 43 97 95 27 Fax.: 43 90 67 60 E-mail: GSH@GREVE.DK Web: WWW.GSH.DK
Greve den 15. juni 2021

Medlemmer af Brugerrådet i Greve Svømmehal
Marianne Sørensen, Tune IF Svømmeafdeling
Jonna Petersen, off. badning
Torben Mogensen, off. badning
Jesper Faurholm, off. badning
Anne Line Engsbro, Greve Svømmeklub
Carsten Seest, Greve Sports Dykkerklub
Helmer Poulsen, AOF
Sanne Warming, medarbejderrepræsentant Greve Svømmehal
Bodil V. Nielsen, sekretær

Suppleanter til Brugerrådet i Greve Svømmehal
Helle Møller Nielsen, off. badning
Leif Thygesen, off. badning
Kristina Mortensen, Greve Svømmeklub
Kenneth Rasmussen, Tune IF Svømmeafdeling
Mikael Carow, Greve Sports Dykkerklub
Jannie Pedersen, Goplerne

Til stede; Marianne Sørensen, Jonna Petersen Anne Line Engsbro, Carsten Seest, Helmer Poulsen,
Sanne Warming, Jannie Pedersen

Referat fra møde i svømmehallens Brugerråd tirsdag den 15. juni 2021 kl. 18.30

1. Godkendelse af dagsorden
Godkendt.

2. Godkendelse af referat
Godkendt.

3. Generel orientering om svømmehallens drift

• Økonomi
• Aktiviteter
• Status ift. covid-19
• Fliser
• Mv.

Økonomien i svømmehallen er præget af, at der har været lukket i perioden 9. december 2020 – 7. maj 2021 pga. covid-19. Der har således ikke været indtægter i perioden men modsvarende har der været mindre udgifter til vikarer samt drift i øvrigt. Dette gør, at der pt. kun anvendes økonomiske midler til absolut nødvendige formål. Udfordringen er kendt af Byrådet og svømmehallen vil få tilført det manglende beløb.

Svømmehallen åbnede med samme restriktioner som var gældende ved sidste nedlukningsperiode. Dog var kravet om tjek af coronapas en ny opgave som har trukket kræfter ud af svømmehallens personale.

Vi har desværre måttet konstatere, at ikke alle gæster – hverken vores kendte gæster eller øvrige gæster – er tilfredse med kravet. Det tærer hårdt på vores coronavagter, at skulle diskutere regler som de hverken kan eller skal have holdninger til. De passer jo bare deres arbejde og følger myndighedernes beslutninger.

Klubsæsonen er forlænget frem til arbejdet med udskiftning af fliser påbegyndes. Klubaktiviteter som foregår i det dybe bassin kan fortsættes frem til skolesommerferiens start.

Da vi fortsat er underlagt kravet om 4 m2 vandspejl pr. person anvendes der i weekenden sorte bånd til styring af antal gæster i de lave bassiner. Det samme vil ske i sommerferien.

Igangsættelse af arbejdet med renovering af fliser i bassinerne afventer fortsat den endelige politiske beslutning. Høringsbrev fra Brugerrådet vil tilgå Byrådet inden endelig beslutning.

Tidsplan for gennemførelse af arbejdet er desværre allerede forsinket pga. den manglende beslutning og der må derfor realistisk forventes en senere slutdato end oprindeligt udmeldt.
Repræsentanter fra svømmeklubberne gav klart udtryk for, at man hellere vil senere i gang med sæson 2021 – 2022 end at skulle udsætte arbejdet til 2022.

Hvis Byrådet godkender, at arbejdet udføres i indeværende år vil de to bassiner blive lukket fra og med mandag den 21. juni 2021.

Med to bassiner lukket vil der være behov for færre personaleressourcer hen over sommerferien.
Personalet er derfor i vid udstrækning blevet opfordret til, at afvikle mere en de gængse 3 uger ferie.

Til trods for, at svømmehallen er genåbnet, og svømmehallens personale (på nær en enkelt) dermed er kommet tilbage til deres sædvanlige job, har Bodil Nielsen fortsat ansvaret for kommunens kviktestpodere på skolerne. Denne opgave fortsætter frem til skolernes sommerferie.

I skolesommerferiens to første uger afholder Tune IF Svømning Aqua Camp mandag til fredag og i uge 28 afholdes Intensiv svømme camp mandag, tirsdag og onsdag formiddag.

GTI vil være i hallen om morgenen og to eftermiddage om ugen i ugerne 26 – 28. Eftermiddagstiden ligger uden for offentlig åbningstid.

4. Møderække 2021

Mandag den 16. august 2021 kl. 18.30
Mandag den 25. oktober 2021 kl. 18.30
Mandag den 13. december 2021 kl. 17.00 (julemøde)

Mandag den 16. august 2021 ændres til mandag den 9. august 2021.

5. Eventuelt
Ingen bemærkninger.

Med venlig hilsen Bodil V. Nielsen

GREVE SVØMMEHAL Jørgen Bachs Plads 1 2670 GREVE
Tlf.: 43 97 95 27 Fax.: 43 90 67 60 E-mail: GSH@GREVE.DK Web: WWW.GSH.DK
Greve den 19. august 2021

Medlemmer af Brugerrådet i Greve Svømmehal
Marianne Sørensen, Tune IF Svømmeafdeling
Jonna Petersen, off. badning
Torben Mogensen, off. badning
Jesper Faurholm, off. badning
Dan Knudsen, Greve Svømmeklub
Carsten Seest, Greve Sports Dykkerklub
Helmer Poulsen, AOF
Sanne Warming, medarbejderrepræsentant Greve Svømmehal
Bodil V. Nielsen, sekretær

Suppleanter til Brugerrådet i Greve Svømmehal
Helle Møller Nielsen, off. badning
Leif Thygesen, off. badning
Kristina Mortensen, Greve Svømmeklub
Kenneth Rasmussen, Tune IF Svømmeafdeling
Mikael Carow, Greve Sports Dykkerklub
Jannie Pedersen, Goplerne


Til stede; Marianne Sørensen, Jonna Petersen, Torben Mogensen, Dan Knudsen, Helmer
Poulsen, Sanne Warming, Helle Møller Nielsen, Leif Thygesen, Mikael Carow, Jannie Pedersen

Dagsorden til møde i svømmehallens Brugerråd torsdag den 12. august 2021 kl. 18.30

1. Godkendelse af dagsorden
Godkendt
Dan Knudsen fra Greve Svømmeklub er indtrådt i brugerrådet i stedet for Anne Line Engsbro.

2. Godkendelse af referat
Referat fra sidste møde var fejlagtigt ikke sendt ud men blev omdelt på mødet. Godkendelse afventer næste møde.

3. Generel orientering om svømmehallens drift

• Økonomi
• Aktiviteter
• Status opstart efter covid-19
• Status udskiftning af fliser
• Mv.

Der er ikke så meget nyt at fortælle om svømmehallens økonomi. Vi mangler fortsat indtægter og anvender kun økonomiske midler hvis det er strengt nødvendigt. Den aktuelle økonomiske situation er kendt af Byrådet og svømmehallen vil således få tilført midler så driften kan fortsætte i nødvendigt omfang.
Der er endnu ikke startet aktiviteter – vandgymnastik, skolesvømning mv. Det forventes, at ske i fuldt omfang når bassinerne genåbner.
Babysvømning genoptages efter efterårsferien.

Pr. 1. august 2021 blev arealkrav sat ned fra 4 til 2 m2 pr. person. Samme dato ophørte kravet om fremvisning af coronapas – bortset fra Motionscenteret hvor der skal ske stikprøvekontrol frem til udgangen af august.
Fra lørdag den 14. august er alle arealkrav ophævet. Vi bibeholder ”hold afstand” mærkerne i forhal og gangarealer da myndighederne fortsat anbefaler afstand hvor det er muligt.
Aktivitetslokaler mv. kan dermed igen bruges til morgenkaffe mv.
Vi er således på vej tilbage til ”normale” forhold hvilket alle er glade for.
Dog vil nogen af de tiltag som vi har været tvunget til, at tage i den forgangne periode højest sandsynligt fortsætte – f.eks. er det intentionen, at banetorvene er kommet for, at blive.
På kommunens skoler og daginstitutioner er der fortsat tilbud om test for covid-19 hvilket betyder, at der her efter skolesommerferien igen er ansat kviktestpodere. Denne ansættelsesproces samt igangsættelse af opgaven har undertegnede igen været ansvarlig for. Der er to af svømmehallens skolesvømmelærere som fortsat er beskæftiget med podning.
Arbejdet med udskiftning af fliser er påbegyndt. Desværre har der været lidt udfordringer og seneste melding er, at bassinerne først kan genåbnes 4. oktober.
Det er ikke en udmelding som vi i svømmehallen er glade for men desværre et vilkår som vi ikke kan ændre.
Foreninger som har aktiviteter i det dybe bassin kan starte deres sæson op 1. september som vanligt mens øvrige må afvente genåbningen.
For, at kompensere for den manglende måned vil det være muligt, at forlænge sæsonen frem til udgangen af maj 2022.
18. august 2021 afholder Greve Cykle Club, Greve Kommune og Danmarks Cykle Union BørneTour på stierne omkring svømmehallen og med start- og målområde udenfor svømmehallens indgang.
22. oktober deltager svømmehallen i kommunens fortællerfestival hvor der vil blive vist ”Den lille havfrue” og ”Dødens gab”. ”Biografgæsterne” vil komme til, at sidde i baderinge i 4,5 m bassinet og overvære forestillingerne.
Denne dag vil svømmehallen derfor lukke tidligere – formentlig kl. 14.00.
Der afholdes, som vanligt, personaledag fredag den 27. august 2021. Til forskel fra tidligere er personaledagen i år kun for fastansat personale. Det har derfor været muligt, at vagtbesætte med vikarer således, at svømmehallen kan holde åbent i tidsrummet kl. 6.30 – 15.00.
Marianne Sørensen, Kenneth Rasmussen, Carsten Seest, Mikael Carow, Helmer Poulsen, Jannie Pedersen, Jesper Faurholm og Leif Thygesen er på valg til brugerrådet i år.
Valg af repræsentanter fra klubberne der benytter svømmehallen vil ske på bruger- og stævnefordelingsmøde i september og valg af repræsentant fra svømmehallens dagfritidsbrugere vil ske efter aftale.
Da mange af svømmehallens gæster har valgt, at sætte deres periodekort i bero under renoveringsperioden blev det aftalt, at udsætte valg af repræsentanter fra den alm. offentlige badning til efter genåbning af bassiner.

4. Budget 2022 - 2025

Høring af Direktionens budgetforslag 2022 – 2025 som udgives onsdag den 11. august 2021.
Materialet vil blive sendt til Brugerrådet så snart det er tilgængeligt.

Direktionens budgetforslag 2022 – 2025 blev præsenteret.
Da der, udover beløb til udskiftning af fliser i 4,5 m bassin i 2022, ikke er forslag som vedrører svømmehallen ønsker Brugerrådet ikke, at afgive høringssvar.

5. Møderække 2021

Mandag den 25. oktober 2021 kl. 18.30
Mandag den 13. december 2021 kl. 17.00 (julemøde)

Taget til efterretning.

6. Eventuelt
Der har hen over sommeren været forlydender om, at brusevandet i dameafdelingen har været koldt.
Teknisk afdeling har målt temperaturen og meddeler, at de ikke kan registrere nedsat temperatur.

Der er skiftet måtter på både dame- og herreafdelingen.


Med venlig hilsen Bodil V. Nielsen

GREVE SVØMMEHAL Jørgen Bachs Plads 1 2670 GREVE
Tlf.: 43 97 95 27 Fax.: 43 90 67 60 E-mail: GSH@GREVE.DK Web: WWW.GSH.DK
Greve den 2. november 2021

Medlemmer af Brugerrådet i Greve Svømmehal
Marianne Sørensen, Tune IF Svømmeafdeling
Jonna Petersen, off. badning
Torben Mogensen, off. badning
Jesper Faurholm, off. badning
Dan Knudsen, Greve Svømmeklub
Carsten Seest, Greve Sports Dykkerklub
Helmer Poulsen, AOF
Sanne Warming, medarbejderrepræsentant Greve Svømmehal
Bodil V. Nielsen, sekretær

Suppleanter til Brugerrådet i Greve Svømmehal
Helle Møller Nielsen, off. badning
Leif Thygesen, off. badning
Kristina Mortensen, Greve Svømmeklub
Kenneth Rasmussen, Tune IF Svømmeafdeling
Mikael Carow, Greve Sports Dykkerklub
Jannie Pedersen, Goplerne

Til stede; Marianne Sørensen, Jonna Petersen, Torben Mogensen, Dan Knudsen, Helmer Poulsen, Sanne Warming, Mikael Carow, Jannie Pedersen

Dagsorden til møde i svømmehallens Brugerråd mandag den 25. oktober 2021 kl. 18.30

1. Godkendelse af dagsorden
Godkendt.

2. Godkendelse af referat
Godkendt.

3. Konstituering af Brugerrådet

Brugerrådet konstitueres efter valg.

Da der ikke meldte sig nye kandidater til Brugerrådet er Jesper Faurholm genvalgt som medlem af Brugerrådet og Leif Thygesen er genvalgt som suppleant til Brugerrådet repræsenterende offentlig badning.

Som repræsentanter for klubberne er Marianne Sørensen og Carsten Seest genvalgt som medlemmer af Brugerrådet og Mikael Carow og Kenneth Rasmussen er genvalgt som suppleanter til Brugerrådet.

Marianne Sørensen blev genvalgt som formand og Jonna Petersen blev genvalgt som næstformand for brugerrådet i Greve Svømmehal.

4. Generel orientering om svømmehallens drift
• Økonomi – herunder budget 2022 - 2025
• Aktiviteter
• Mv.

I forbindelse med budgetopfølgning 2 er der blevet tilført midler til kompensation for mistede indtægter til Greve Svømmehal.
Herudover kan vi se, at vores kunder i høj grad er vendt tilbage og specielt efter, at klubaktiviteterne er genoptaget, er det normale kundegrundlag vendt tilbage med indtægter til følge.
Det ændrer dog ikke på, at der fortsat praktiseres en økonomi baseret på ”need to have” frem for ”nice to have”.
Budget 2022 – 2025 indeholdt ingen forslag med direkte betydning for Greve Svømmehal og svømmehallens driftsbudget er således, bortset fra almindelig prisfremskrivning, uændret.
Priserne er fremskrevet med almindelig prisregulering – dog er pris for periodekort rundet op/ned så beløbet er deleligt med 5.
Der er afsat 1,45 mio. kr. i 2022 til udskiftning af fliser i det dybe bassin. Der afholdes indledende projekteringsmøde 10. november 2021. Umiddelbart herefter forventes det, at der foreligger en tidsplan for arbejdes udførelse. Rådgiver er den samme som har forestået arbejdet i sommer.
Alle aktiviteter er nu genoptaget. Nye babysvømmehold er startet op mandag den 25. oktober og løber frem til jul. Der er oprettet 13 ud af 18 udbudte hold.
Fredag den 22. oktober blev der, som en del af Greve Kommunes fortællerfestival, vist Den lille Havfrue og Dødens Gab i Greve Svømmehal.
Publikum så filmene siddende i baderinge i 4,5 m bassinet og der blev serveret vand og popcorn.
Der var knap 100 som så Den lille Havfrue og godt og vel 50 som så Dødens Gab.
Billetprisen var 40 kr. som dækkede badering, vand og popcorn. Der er således ikke tale om, at svømmehallen har tjent på arrangementet, men forhåbentligt har det haft en PR-værdi.
Som vanligt indbydes der til julemorgenkaffe 1. tirsdag i december hvilket i år vil sige 7. december.

4. Møderække 2020

Mandag den 13. december 2021 kl. 17.00 (julemøde)

Der afholdes julemøde med spisning torsdag den 16. december 2021 kl. 17.00 hos Helle Møller Nielsen.
Som tidligere år vil vi forsøge, at få Mikkel Hansen Stage fra Greve Museum til at komme og fortælle spændende lokalhistorier.

5. Eventuelt

Torben Mogensen viderebragte et ønske om opsætning af håndsprit ved vægt i herreomklædning.

Jonna foreslog, at der sættes skilte op med ”badning uden tøj” i omklædningsrummene så det er klart for svømmehallens gæster inden de kommer til bruserummet.

Jannie er blevet kontaktes af beboere som har bemærket, at Greve Svømmehal ikke efterlever flagreglerne. Flag skulle således have været oppe i døgndrift under stævner mv. Bodil anførte, at der naturligvis kan være sket en forglemmelse, men at svømmehallen generelt er meget opmærksom på, at flagregler følges.

Med venlig hilsen
Bodil V. Nielsen

Sidst opdateret: 1. december 2021